Мета: закласти основи лінгвістичної підготовки, яка сприятиме усвідомленому вивченню як сучасних слов’янських мов, так і історичних лінгвістичних курсів. Вивчення старослов’янської мови як системи, розуміння її культурної суспільної функції в житті східних слов’ян, у створенні власної писемності, власних літературних мов направлені на підвищення професійної підготовки майбутнього вчителя-словесника, розширення його світогляду, на вироблення вмінь і навичок, орієнтованих на розвиток мовного чуття, філологічних здібностей.

Завдання:

- забезпечити знайомство студентів з історією виникнення давньої книжно-писемної мови слов’ян;

- забезпечити вивчення студентами особливостей графіки та орфографії старослов’янської мови, її фонетичної системи в історичному розвитку;

- ознайомити з модифікаціями старослов’янської мови на територіях різних слов’янських народів, зокрема східних слов’ян (київський ізвод);

- забезпечити вивчення граматичної структури старослов’янської мови;

- виробити вміння добору відповідних мовних явищ із погляду використання їх у старослов’янській мові;

- прищепити у студентів навички в користуванні довідниковою літературою, словниками тощо;

- виховати повагу до літературної мови, її культури.


Для студентів групи КУФ-31 (ІІ семестр)

Лінгвокультурологія – інтегративна дисципліна, пред­став­ники якої послуговуються даними різних галузей знань. Водночас вона є самостійною: її об’єкт становлять мовні сис­теми та їхні дискурсивні площини, які продукують і реа­лі­зують культурно значущі відомості, а предмет – способи вербалізації таких даних у мовній системі та мовленні. Завдання цієї дисципліни спрямовано на досягнення тео­ре­тичних і практичних результатів: уточнення принципів до­слідження, ключових категорій, збагачення терміно­логіч­но­го апарату, застосування традиційних методів і вироблення но­вих, пошук засобів і способів взаємодії мови й культури та ін.

Вивчення курсу має за мету досягнути знан­ня та розуміння методологічної основи, теоретичних концепцій , термінологічного апарату цього напряму мовознавства, усвідомлення зв’язку мовних і культурних явищ, особливостей лінгвокультурем різних типів. У процесі навчання важливо засвоїти знання про лінгво­культурологічні вчення, сформувати вміння застосовувати методологічну базу дисципліни, використовувати її термінологію, пояснювати зв’язок мовних і культурних явищ й аналізувати лінгвокультуреми різних типів.