Мета: закласти основи лінгвістичної підготовки, яка сприятиме усвідомленому вивченню як сучасних слов’янських мов, так і історичних лінгвістичних курсів. Вивчення старослов’янської мови як системи, розуміння її культурної суспільної функції в житті східних слов’ян, у створенні власної писемності, власних літературних мов направлені на підвищення професійної підготовки майбутнього вчителя-словесника, розширення його світогляду, на вироблення вмінь і навичок, орієнтованих на розвиток мовного чуття, філологічних здібностей.
Завдання:
- забезпечити знайомство студентів з історією виникнення давньої книжно-писемної мови слов’ян;
- забезпечити вивчення студентами особливостей графіки та орфографії старослов’янської мови, її фонетичної системи в історичному розвитку;
- ознайомити з модифікаціями старослов’янської мови на територіях різних слов’янських народів, зокрема східних слов’ян (київський ізвод);
- забезпечити вивчення граматичної структури старослов’янської мови;
- виробити вміння добору відповідних мовних явищ із погляду використання їх у старослов’янській мові;
- прищепити у студентів навички в користуванні довідниковою літературою, словниками тощо;
- виховати повагу до літературної мови, її культури.
- Учитель: Зінченко Станіслав Віталійович
Для студентів групи КУФ-31 (ІІ семестр)
- Учитель: Кайдаш АЛЛА
Лінгвокультурологія – інтегративна дисципліна, представники якої послуговуються даними різних галузей знань. Водночас вона є самостійною: її об’єкт становлять мовні системи та їхні дискурсивні площини, які продукують і реалізують культурно значущі відомості, а предмет – способи вербалізації таких даних у мовній системі та мовленні. Завдання цієї дисципліни спрямовано на досягнення теоретичних і практичних результатів: уточнення принципів дослідження, ключових категорій, збагачення термінологічного апарату, застосування традиційних методів і вироблення нових, пошук засобів і способів взаємодії мови й культури та ін.
Вивчення курсу має за мету досягнути знання та розуміння методологічної основи, теоретичних концепцій , термінологічного апарату цього напряму мовознавства, усвідомлення зв’язку мовних і культурних явищ, особливостей лінгвокультурем різних типів. У процесі навчання важливо засвоїти знання про лінгвокультурологічні вчення, сформувати вміння застосовувати методологічну базу дисципліни, використовувати її термінологію, пояснювати зв’язок мовних і культурних явищ й аналізувати лінгвокультуреми різних типів.
- Учитель: Бондаренко Алла Іванівна