Опанування дисципліни допоможе сформувати систему теоретичних знань про основні аспекти (мовний, гносеологічний, культурно-історичний, комунікативний) й етапи діалогійної інтерпретації тексту.  Курс  формує системне бачення текстоутворення в його зв’язках із різними типами контекстів (соціокультурний, світоглядний, психологічний та ін.). Спрямований на розгляд видів імплікації (підтекст, пресупозиція, фонові знання та ін.).

Курс сприяє виробленню вміння послуговуватися методикою діалогійної інтерпретації тексту, зокрема контекстуально-інтерпретаційним й архетипним аналізом. Спрямований на вироблення здатності застосовувати відомості про основні текстові категорії (інформативність, цілісність, дискретність, текстовий континуум та ін.) та їх вербалізацію.

Дисципліну спрямовано на володіння сучасними підходами до аналізу тексту як органічної частини знакового універсуму культури, навичками вивчати  текстоутворення як результат низки об’єктивних і суб’єктивних чинників, установлювати причиново-наслідкові зв’язки його формально-змістових характеристик.