Курс націлений на осмислення літературного виміру пам’яті, художньої рецепції травматичних подій зокрема. Він передбачає застосування наукових підходів Memory Studies, розгляду літератури як одного з медіумів і каталізаторів пам’яттєвих практик. Курс зосереджений на вивченні художнього осмислення основних травматичних подій ХХ-ХХІ ст.: Першої світової війни, української революції, Голодомору, Другої світової війни, Чорнобилю, Афганської війни, Євромайдану, російсько-української війни. Основні питання, які розглядаються у процесі вивчення курсу: як художня література відтворює травматичну подію? У чому специфіка художнього наративу про історичну травму? Як соціокультурна ситуація впливає на активізацію чи, навпаки, замовчування травматичних подій? Які функції виконує література, створюючи образ травматичної події? Як література впливає на створення пам’яті  про історичну травму?