Мета дисципліни – опанування базових знань, та принципів патофізіологічних процесів в живих системах. Надати теоретичні та практичні знання про основні поняття патогенезу. Формувати теоретичне підґрунтя для розуміння загальних та часточкових патологічних змін в організмі під впливом різноманітних патогенів, розкриває причинно-наслідкові зв’язки у виникненні та розвитку хвороби, а також шляхи відновлення діяльності організму. Програмою курсу передбачається вивчення загальних і спеціальних питань та закономірностей патологічної фізіології з точки зору цілісного організму та окремих функціональних систем. Під час вивчення курсу  пошукачі освіти закріплять основні уявлення про патологічні процеси та їх прояви; ознайомлюються з особливостями функціонування організму, фізіологічних систем організму та окремих органів при різних патологіях.

 Завдання дисципліни – засвоєння основних понять та теоретичних засад патофізіології, взаємозв’язки патофізіологічних процесів між собою в цілісному організмі; сформувати поняття про патологічні стани та патофізіологічні процеси; патогенез основних патологічних процесів; особливості функціонування організму в умовах патофізіологічних процесів та патологічних станів; шляхи профілактики патологічних процесів в живих системах.

Очікувані результати навчання з дисципліни

Оперувати основними поняттями щодо патофізіологічних процесів.

Вміти з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки при виникненні патологічних станів та патофізіологічних процесів, розуміти етіологію цих процесів.

Мати уявлення про клінічну патофізіологію як сучасний напрямок розвитку патофізіологічної науки.

Розуміти роль експериментального методу в вивченні патологічних процесів і хвороб, його можливості, обмеження і перспективи.

Трактувати основні поняття загальної нозології.

Аналізувати та робити висновки про причини і механізми функціональних, метаболічних, структурних порушень органів та систем організму при захворюваннях чи патологічних станах.

Спираючись на розуміння основних законів виникнення, розвитку, варіантів завершення типових патологічних процесів, бути готовим до сприйняття і засвоєння новітніх досягнень сучасної медичної науки.

 Мета навчання

Після успішного закінчення курсу аспіранти будуть здатні до вирішення професійних задач та мати такі основні компетентності:

здатність до засвоєння базових знань з основних питань, що стосуються патофізіологічних механізмів  регуляції  процесів на різних рівнях організації живої матерії;

здатність до засвоєння вмінь кількісно оцінювати та характеризувати патофізіологічні  процеси та їх регуляторні особливості регуляції;

здатність поставити й розв'язати проблему з  патологічної фізіології;

здатність планувати експериментальні дослідження  у галузі біологічних наук з точки зору патологічної фізіології;

здатність застосовувати теоретичні знання для узагальнення, систематизації, прогнозування;

уміння користуватися різними джерелами інформації та оцінювати достовірність біологічної інформації.

Форми і методи навчання

Курс буде викладений у формі лекцій (30 год.) та практичних робіт (30 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (120 год.).

Навчання та викладання побудоване на компетентнісному і студентоцентричному підходах, базується на інтерактивному навчанні практичного спрямування у формах лекції (традиційної, проблемної, лекції-презентації), практичних занять (робота з джерелами, проблемні ситуації, дискусія), самостійної роботи студентів (опрацювання  наукової літератури, робота в Інтернеті).

Основні методи: індукція, дедукція, абстракція і узагальнення, аналіз і синтез, експериментальний, дослідницький, частково-пошуковий. Проблемний виклад навчального матеріалу. Частково-пошуковий метод навчання. Дослідницький метод навчання. Метод створення ситуації новизни навчального матеріалу. Експериментальний метод.

Оскільки деякі форми навчального проекту надсилаються через електронну пошту або Viber, то здобувачам вищої освіти потрібно мати доступ мережі Інтернет.