Курс «Технології організації інклюзивної освіти» розроблено для другого (магістерського) рівня вищої освіти, він є складовою частиною широкопрофільного minor за напрямом «Організація інклюзивної освіти».
Коротка анотація курсу.
Інклюзивна освіта – це гнучка, індивідуалізована система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права особи на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання особи з особливими навчальними потребами в умовах загальноосвітнього закладу, закладу позашкільної освіти та закладу вищої освіти за місцем проживання спільно з їх здоровими однолітками.
Основним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх проблем у освітньому середовищі та поза його межами на усіх рівнях здобуття освіти.
На сьогодні інклюзія є пріоритетним напрямом розвитку усієї системи освіти України
Особливістю курсу є його інтеграційний і аналітичний характер. Освоєння цього курсу студентами спирається на цілий комплекс інших дисциплін, що входять до системи підготовки магістрів усіх напрямів.
Предметом вивчення дисципліни є : теоретико-практичні засади і технології організації інклюзивної освіти у закладах освітньої системи України.
Дисципліна складається з таких змістових модулів:
Змістовий модуль 1. Інклюзивна освіта: проблеми та досвід.
Змістовий модуль 2. Технологічні аспекти організації інклюзивної освіти в освітній системі України.
Як і кожна дисципліна, курс «Технології організації інклюзивної освіти» постійно поповнюється новими фактами, тому як викладач, так і студенти повинні бути уважними до нових досліджень і технологій у сфері інклюзивної освіти.
Мета навчання
Метою викладання навчальної дисципліни «Технології організації інклюзивної освіти» є формування у майбутніх магістрів базових теоретико-методологічних знань та необхідних практичних умінь у галузі інклюзивної освіти, їх підготовка до професійної діяльності у системі позашкільної та інклюзивної освіти.
Завдання курсу:
1. Оволодіння магістрами базовими знаннями з інклюзивної освіти;
2. Формування і розвиток умінь та навичок комплексного застосування у професійній діяльності різноманітних навчальних стратегій та технологій організації інклюзивної освіти на різних рівнях (дошкільна, початкова, середня, позашкільна освіта), пов’язаних із особливими освітніми потребами дітей;
3. Формування уявлень про партнерську взаємодію суб’єктів інклюзивного навчання;
4. Ознайомлення зі стратегіями взаємодії з батьками дітей з особливими потребами;
5. Формування готовності до співпраці в умовах партнерської взаємодії з іншими учасниками процесу інклюзивного навчання.
- Учитель: Качалова Тетяна Василівна