Курс «Технології організації інклюзивної освіти» розроблено для другого (магістерського) рівня вищої освіти, він є складовою частиною широкопрофільного minor за напрямом «Організація інклюзивної освіти».

Коротка анотація курсу.

Інклюзивна освіта – це гнучка, індивідуалізована система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права особи на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання особи з особливими навчальними потребами в умовах загальноосвітнього закладу, закладу позашкільної освіти та закладу вищої освіти  за місцем проживання спільно з їх здоровими однолітками. 

Основним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх проблем у освітньому середовищі та поза його межами на усіх рівнях здобуття освіти.

На сьогодні інклюзія є пріоритетним напрямом розвитку усієї системи освіти України 

Особливістю курсу є його інтеграційний і аналітичний характер. Освоєння цього курсу студентами спирається на цілий комплекс інших дисциплін, що входять до системи підготовки магістрів усіх напрямів.

Предметом вивчення дисципліни є : теоретико-практичні засади і технології організації інклюзивної освіти у закладах освітньої системи України.

Дисципліна складається з таких змістових модулів:

Змістовий модуль 1. Інклюзивна освіта: проблеми та досвід.

Змістовий модуль 2. Технологічні аспекти організації інклюзивної освіти в освітній системі України.

Як  і  кожна  дисципліна,  курс «Технології організації інклюзивної освіти»  постійно  поповнюється  новими  фактами,  тому  як    викладач,  так  і  студенти  повинні  бути  уважними  до  нових  досліджень  і технологій у сфері інклюзивної освіти.

Мета навчання

Метою викладання навчальної дисципліни «Технології організації інклюзивної освіти» є  формування у майбутніх магістрів базових теоретико-методологічних знань та необхідних практичних умінь у галузі інклюзивної освіти, їх підготовка до професійної діяльності у системі  позашкільної та інклюзивної освіти.

   Завдання курсу:

1.               Оволодіння магістрами базовими знаннями з інклюзивної освіти;

2.               Формування і розвиток умінь та навичок комплексного застосування у професійній діяльності різноманітних навчальних стратегій та технологій організації інклюзивної освіти на різних рівнях (дошкільна, початкова, середня, позашкільна освіта), пов’язаних із особливими освітніми потребами дітей;

3.               Формування уявлень про партнерську взаємодію суб’єктів інклюзивного навчання;

4.               Ознайомлення зі стратегіями взаємодії з батьками дітей з особливими потребами;

5.               Формування готовності до співпраці в умовах партнерської взаємодії з іншими учасниками процесу інклюзивного навчання.