Людина постійно жила і живе у світі символів. Саме символічне стало для людини  тією дійсністю, яка визначає її існування. Життя в символах належить до основ структури людини.

Поняття "символ" включає безліч значень: це і "алегорія", і "знак", і "пізнавальна прикмета". За існуючими документальними свідченнями, німецькій мові це слово з'явилося, починаючи з XVI століття, сюди воно прийшло з латинської (symbolum), який, у свою чергу, запозичив його з давньогрецької мови (symbolon). Саме грецьке слово походить від “symballein”, що означає “з'єднання, зведення”. Поняття символу, таким чином, спочатку набагато ширше, ніж відомо на підставі глибинної психології.

У словнику це поняття визначається сьогодні як “має певний сенс образ, (що наповнено певною силою) має певне значення. Знак позначення певного (надчуттєвого) поняття”. Розуміння символу як символізації психічних конфліктів у сновидінні вперше зустрічається у психоаналізі З. Фройда. Отже, глибинно-психологічний символ займає особливе становище у теорії символізму. Він завжди пов'язаний із символікою сновидіння.

Інтерес для глибинно-психологічної концепції представляє визначення символу О. Ранка та Х. Закса. “Символ – це останнє, завдяки своїй особливій придатності для прикриття несвідомого і завдяки своєму пристосуванню (компромісу) до нових змістів свідомості, переважно використовуваний скрізь засіб вираження витісненого.

Даний курс є спробою зрозуміти особливості символів і дає можливість зібрати їх у всьому різноманітті. Розкрити можливий зміст символів, тобто магістранти матимуть можливість відкрити той простір, в якому людина може стати самою собою.

Курс розроблений для магістрантів, які намагаються зрозуміти себе і через розуміння власного глибинного, прагнуть навчитися краще розуміти інших людей. Мають бажання розбиратися у символічному світі. Хочуть знати і розуміти їхнє значення у конкретно взятому випадку, ситуації, чи для конкретно взятої особистості. Виявляють бажання розрізняти значення вираженого символічною мовою. Під час вивчення даного курсу магістранти зможуть спробувати попрацювати з образами розробленими Ханскарлом Льойнером.  Курс розроблено таким чином,  що магістранти спробують аналізувати образи з практичним екскурсом у власне несвідоме та спробують їх застосування і аналізування з діагностичною метою.