Запропонований магістрантам курс «Психологія соматично-хворої людини» передбачає три аспекти розгляду проблематики – загальний теоретичний підхід, питання власне соматичних хвороб (у правильному розумінні понять «норма та хвороба» і їх психічне відображення людиною та практичні методи діагностики, психокорекції і супроводу.
Вивчення дисципліни у комплексі з іншими освітніми компонентами ОНП «Клінічна психологія з основами психотерапії» сприяє досягненню здобувачами програмних результатів навчання:
ПРН1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
ПРН4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій.
ПРН5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінюватиякість.
ПРН8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.
ПРН14. Здійснювати клініко-психологічну діагностику осіб, які потребують психологічної допомоги.
Згідно структурно-логічної схеми ОНП дисципліна опирається на «Стажувальну практику» та передує проходженню «Науково-дослідницької практики».
Мета навчання
Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія соматично-хворої людини» є формування у студентів адекватного сучасному рівню наукових знань уявлення про психологію соматично-хворої людини, взаємозв`язок вчення про психосоматику та практичну психологію, отримання знань про взаємовплив між емоційними чинниками, особистістю клієнта і тими захворюваннями, на які він страждає.
Вивчення дисципліни у комплексі з іншими освітніми компонентами ОНП «Клінічна психологія з основами психотерапії» сприяє опануванню здобувачами таких компетентностей:
ЗК6. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК7. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
СК4. Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням наукововерифікованих методів та технік.
СК5. Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.
СК6.Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.
СК7.Здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності.
- Учитель: Ковтун Алла