Основними завданнями вивчення дисципліни “Теорія та методика фізичного виховання та валеологічної освіти” є

1)     оволодіння майбутніми педагогами основними поняттями, завданнями та змістом навчальної дисципліни;

2)     формування стійкого інтересу до навчальної дисципліни, усвідомлення пріоритетності здійснення фізичного виховання дітей та набуття нами знань та практичних умінь у галузі здорового способу життя;

3)     формування у студентів практичних умінь і навичок виконання фізичних вправ  та проведення усіх організаційних форм роботи з фізичного виховання та валеологічної роботи з дошкільниками;

4)     забезпечення оптимальних умов навчання, діяльності і відпочинку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати :

¾    значення навчальної дисципліни для фахової підготовки, завдання курсу, основні поняття;

¾    завдання фізичного виховання дітей дошкільного віку;

¾    особливості методики використання засобів фізичного виховання щодо набуття дітьми дошкільного віку основ здорового способу життя;

¾    вікові особливості дітей раннього та дошкільного віку;

¾    закономірності формування рухових навичок у дітей і розвиток фізичних якостей у дітей дошкільного віку;

¾    правила добору фізичних вправ для різних форм роботи;

¾    основи вправ спортивного характеру та ігри з елементами спорту;

¾    організацію та методику проведення рухливих ігор у різних вікових групах;

¾    види українських народних ігор,  їх характеристику, організацію та методику їх проведення;

¾    основні вимоги до перспективного і оперативного планування з фізичного виховання в  ДНЗ;

¾    методику діагностики рухової підготовленості та стану здоров’я дітей дошкільного віку;

¾    основні форми роботи з батьками в галузі фізичного та валеологічного виховання дітей.

 

вміти :

¾    складати конспекти різних форм роботи з фізичного виховання, визначати основні завдання до них, на основі індивідуально-диференційованого підходу, врахування стану здоров’я, рівня фізичного розвитку та рухової підготовленості, інтересів та уподобань дітей;

¾    планувати роботу з фізичного виховання дітей протягом дня, вірно визначити зміст та об’єм рухової діяльності, її місце в режимі дня відповідно до вимог чинних програм дошкільної освіти;

¾    добирати оптимальні засоби і методи фізичного виховання з метою подальшого розвитку і удосконалення фізичних якостей, формування рухових вмінь і навичок;

¾    творчо втілювати передовий педагогічний досвід та сучасні наукові надбання  в своїй практичній діяльності;

¾    регулювати фізичне навантаження, під час проведення різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи в режимі дня, змінюючи кількість вправ, їх дозування, змінюючи умови їх виконання;

¾    здійснювати чіткий показ та пояснення рухових дій  з метою засвоєння дітьми всіх видів рухів;

¾    доцільно підбирати і проводити різні види рухливих ігор, в тому числі українських народних, ігри-естафети, вправи  спортивного характеру, ігри з елементами спорту;

¾    проводити різноманітні форми роботи з фізичного виховання: ранкову та гігієнічну гімнастику після сну, малі форми активного відпочинку, заняття фізичної культури,  рухливі ігри, пішохідні переходи, фізкультурні свята та розваги, дні здоров’я;

¾    добирати та проводити в приміщенні і на повітрі, за рекомендаціями медичного персоналу, традиційні спеціальні методи загартування: повітряні та сонячні ванни, вологе обтирання, обливання водою ніг і тіла, душ, купання у водоймах;

¾    проводити діагностичні зрізи показників рівня сформованості рухових вмінь та навичок, робити порівняльний аналіз;

¾    проводити просвітницьку роботу серед батьків, здійснювати консультування батьків з різних питань фізичного виховання дітей дошкільного віку;

¾    вивчати і популяризувати позитивний досвід сімейного фізичного виховання в сім’ї, залучаючи батьків до участі у проведенні  різноманітних форм роботи з фізичного виховання у дошкільному закладі освіти.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 180 годин/ 5 кредитів ECTS.