Основними завданнями вивчення дисципліни “Теорія та методика фізичного виховання та валеологічної освіти” є
1) оволодіння майбутніми педагогами основними поняттями, завданнями та змістом навчальної дисципліни;
2) формування стійкого інтересу до навчальної дисципліни, усвідомлення пріоритетності здійснення фізичного виховання дітей та набуття нами знань та практичних умінь у галузі здорового способу життя;
3) формування у студентів практичних умінь і навичок виконання фізичних вправ та проведення усіх організаційних форм роботи з фізичного виховання та валеологічної роботи з дошкільниками;
4) забезпечення оптимальних умов навчання, діяльності і відпочинку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати :
¾ значення навчальної дисципліни для фахової підготовки, завдання курсу, основні поняття;
¾ завдання фізичного виховання дітей дошкільного віку;
¾ особливості методики використання засобів фізичного виховання щодо набуття дітьми дошкільного віку основ здорового способу життя;
¾ вікові особливості дітей раннього та дошкільного віку;
¾ закономірності формування рухових навичок у дітей і розвиток фізичних якостей у дітей дошкільного віку;
¾ правила добору фізичних вправ для різних форм роботи;
¾ основи вправ спортивного характеру та ігри з елементами спорту;
¾ організацію та методику проведення рухливих ігор у різних вікових групах;
¾ види українських народних ігор, їх характеристику, організацію та методику їх проведення;
¾ основні вимоги до перспективного і оперативного планування з фізичного виховання в ДНЗ;
¾ методику діагностики рухової підготовленості та стану здоров’я дітей дошкільного віку;
¾ основні форми роботи з батьками в галузі фізичного та валеологічного виховання дітей.
вміти :
¾ складати конспекти різних форм роботи з фізичного виховання, визначати основні завдання до них, на основі індивідуально-диференційованого підходу, врахування стану здоров’я, рівня фізичного розвитку та рухової підготовленості, інтересів та уподобань дітей;
¾ планувати роботу з фізичного виховання дітей протягом дня, вірно визначити зміст та об’єм рухової діяльності, її місце в режимі дня відповідно до вимог чинних програм дошкільної освіти;
¾ добирати оптимальні засоби і методи фізичного виховання з метою подальшого розвитку і удосконалення фізичних якостей, формування рухових вмінь і навичок;
¾ творчо втілювати передовий педагогічний досвід та сучасні наукові надбання в своїй практичній діяльності;
¾ регулювати фізичне навантаження, під час проведення різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи в режимі дня, змінюючи кількість вправ, їх дозування, змінюючи умови їх виконання;
¾ здійснювати чіткий показ та пояснення рухових дій з метою засвоєння дітьми всіх видів рухів;
¾ доцільно підбирати і проводити різні види рухливих ігор, в тому числі українських народних, ігри-естафети, вправи спортивного характеру, ігри з елементами спорту;
¾ проводити різноманітні форми роботи з фізичного виховання: ранкову та гігієнічну гімнастику після сну, малі форми активного відпочинку, заняття фізичної культури, рухливі ігри, пішохідні переходи, фізкультурні свята та розваги, дні здоров’я;
¾ добирати та проводити в приміщенні і на повітрі, за рекомендаціями медичного персоналу, традиційні спеціальні методи загартування: повітряні та сонячні ванни, вологе обтирання, обливання водою ніг і тіла, душ, купання у водоймах;
¾ проводити діагностичні зрізи показників рівня сформованості рухових вмінь та навичок, робити порівняльний аналіз;
¾ проводити просвітницьку роботу серед батьків, здійснювати консультування батьків з різних питань фізичного виховання дітей дошкільного віку;
¾ вивчати і популяризувати позитивний досвід сімейного фізичного виховання в сім’ї, залучаючи батьків до участі у проведенні різноманітних форм роботи з фізичного виховання у дошкільному закладі освіти.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 180 годин/ 5 кредитів ECTS.
- Учитель: Матвієнко Світлана