Мета даного курсу - з'ясувати сутність вчення К. Юнга, що стосується аналітичної психології і, відмінність його поглядів від вчення Фрейда.
- Учитель: Гребінник Сергій
Курс розроблений для бакалаврів, які глибоко вивчають проблеми розвитку та формування особистості на кожному віковому етапі, усвідомлення труднощів, які супроводжують психічний розвиток і становлення особистості в процесі навчання та виховання, шляхів їх подолання. У слухачів курсу розвиватимуться знання про:
- структуру, завдання, основні проблеми сучасної вікової та педагогічної психології, її місце в системі психологічних знань та зв'язок з іншими науками;
- специфіку методів та організації психологічного дослідження у віковій та педагогічній психології;
- закономірності, динаміку, принципи, механізм психічного розвитку і формування особистості в онтогенезі;
- характеристику особливостей психічного розвитку особистості на кожному віковому етапі (новонародженість, період немовляти, раннє дитинство, дошкільний вік, молодший шкільний вік, підлітковий вік, юність, рання, середня і пізня дорослість);
- місце, роль і проблеми виховання та самовиховання у процесі соціалізації особистості;
- специфіку учбової діяльності на різних вікових етапах;
- особливості педагогічної діяльності в різних освітніх системах;
- наукові засади співробітництва і спілкування педагога та учнів як суб'єктів освітнього процесу;
- особливості організації та протікання навчально-виховного процесу у закладах освіти тощо.
Бакалаври в результаті опрацювання курсу повинні вміти:
- активно компетентно впливати на психічний розвиток і формування особистості дитини;
- розуміти внутрішній світ особистості;
- самостійно вивчати потенційні можливості кожної дитини;
- вибирати найбільш ефективні шляхи організації та проведення навчально-виховної роботи в освітніх закладах;
- максимально використовувати навички та уміння самостійної роботи з психологічною літературою, навички дослідницької роботи та практично застосувати набуті знання.
Мета навчання
Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:
- розуміти природу внутрішнього світу особистості;
- самостійно вивчати потенційні можливості кожної дитини;
- проводити психологічні дослідження з використанням різних методів і методик на кожному віковому етапі;
- інтерпретувати й узагальнювати емпіричні дані, робити висновки по результатам дослідження;
- максимально використовувати навички та уміння самостійної роботи з психологічною літературою, навички дослідницької роботи та практично застосовувати набуті знання;
- виявляти особливості психічного розвитку особистості на кожному віковому етапі;
- складати психологічну характеристику особистості;
- творчо і ефективно виявляти та вирішувати проблеми і труднощі, пов’язані з розвитком, формуванням і становленням особистості;
- компетентно впливати на психічний розвиток і формування особистості дитини;
- використовувати комп’ютерні технології для отримання наукової інформації та проведення досліджень.
Форми і методи навчання
Курс буде викладений у формі лекцій (32 год.), лабораторних (28 год.) практичних занять (30 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (180 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації.
- Учитель: Гетьман Тетяна Олександрівна
Метою освоєння дисципліни студентами є формування чіткого наукового розуміння природи і сутності психіки як специфічної форми відображення і переживання оточуючого світу та ознайомлення студентів з професійною психологією, формування загального уявлення про психологію як науку та практичну діяльність. Це передбачає засвоєння таких фахових компетентностей (здатностей):
-здатність до активного навчання, самоосвіти, саморозвитку, освоєння професійних якостей психолога, здатність до соціальної взаємодії та співпраці;
-здатність до абстрактного мислення, аналізу та оцінки сучасних наукових досягнень;
-здатність визначати основні етапи розвитку психології як науки;
-здатність розуміти психологічну природу закономірностей протікання та розвитку окремих психічних процесів, станів, індивідуально-типологічних властивостей, психологічних особливостей існування та становлення особистості;
-здатність аналізувати психологічні механізми спілкування та основні явища групової взаємодії;
-здатність орієнтуватися у сфері застосування окремих методів та методик дослідження, здатність до оволодіння окремими вміннями в галузі планування, проведення психологічного дослідження, інтерпретації даних та їх узагальнення;
-здатність оперувати науковими поняттями, працювати з науковою, науково-методичною та періодичною літературою з конкретних проблем психології; здатність критичного аналізу психологічної інформації в Інтернет-середовищі;
-здатність до формування цінністно-смислового відношення до психологічного знання та розвиток рефлексивно-мисленевої культури як форми організації свідомості майбутнього професісійно компетентного психолога.
- Учитель: Здоровець Тетяна
- Учитель: Здоровець Тетяна
- Учитель: Кошова Інна Вікторівна
Курс розроблений для студентів з метою їх ознайомлення з сучасними науковими та практичними розробками психології конфлікту, формування вмінь і навичок діагностики конфліктів, технік і прийомів запобігання, і вирішення конфліктних ситуацій. Основна увага буде приділятися висвітленню основних, найактуальніших теоретичних і практичних питань сучасної конфліктології, розкриттю феноменології конфлікту, сутності конфліктної інтеракції, вивченню важливих питань щодо попередження, профілактики та вирішення конфліктів. Дисципліна сприяє формуванню у студентів цілісного та всебічного уявлення, про предмет конфліктології, основні напрямки розвитку даної науки, сучасні технології, які використовуються в цілях діагностики, профілактики, прогнозування та вирішення конфліктів, удосконаленню знань, умінь та навичок психологічного аналізу особистості та міжособистісних стосунків у групах, набуттю практичних навичок конструктивного розв’язання конфліктних ситуацій і міжособистісних протиріч.
Студенти отримають знання про цілі, завдання, методологію і методи професійної діяльності спеціаліста психолога в галузі конфліктології; специфіку предмета конфліктології; історію розвитку основних ідей конфліктології, актуальні напрямки сучасних прикладних досліджень конфлікту; сутність конфлікту як соціально-психологічного явища; джерела, причини, функції і види конфлікту; динаміку розвитку конфліктної взаємодії, структуру конфліктної ситуації; методи діагностики, способи прогнозування, попередження та профілактики конфліктів; технології конструктивного вирішення конфліктів, психологічні основи переговорного процесу. Опанують методи проведення соціально-психологічних досліджень у галузі конфліктології; навчаться використовувати їх результати для вирішення конкретних завдань конфліктології; навчаться використовувати сучасні технології попередження, конструктивного вирішення конфліктів, у тому числі технології переговорного процесу, контролювати психічний стан, особистісну напругу в конфліктних ситуаціях шляхом саморегуляції.
Курс буде викладений у
формі лекцій (16 год.), лабораторних (16 год.) практичних занять (18 год.), організації
самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (100 год.).
- Учитель: Здоровець Тетяна
Метою викладання дисципліни «Юридична та політична психологія» є розвиток у студентів компетенції чіткого знання про систему знань про поведінку, особистість і діяльність осіб в рамках функціонування системи «людина-право»; оволодіння сучасними концепціями, поняттями, методами та категоріями політичної психології, практичними навиками психологічного аналізу політичних феноменів і процесів, соціально-психологічного консультування та експертизи в області політичної психології, ефективної політичної діяльності, а також вміннями реалізації сучасних технологій політичної комунікації.
- Учитель: Здоровець Тетяна