Мета даного курсу - з'ясувати сутність вчення К. Юнга, що стосується аналітичної психології і, відмінність його поглядів від вчення Фрейда. 

Курс розроблений для бакалаврів, які глибоко вивчають проблеми розвитку та формування особистості на кожному віковому етапі, усвідомлення труднощів, які супроводжують психічний розвиток і становлення особистості в процесі навчання та виховання, шляхів їх подолання. У слухачів курсу розвиватимуться знання про:

-              структуру, завдання, основні проблеми сучасної вікової та педагогічної психології, її місце в системі психологічних знань та зв'язок  з іншими науками;

-              специфіку методів та організації психологічного дослідження у віковій та педагогічній психології;

-              закономірності, динаміку, принципи, механізм психічного розвитку і формування особистості в онтогенезі;

-              характеристику особливостей психічного розвитку особистості на кожному віковому етапі (новонародженість, період немовляти, раннє дитинство, дошкільний вік, молодший шкільний вік, підлітковий вік, юність, рання, середня і пізня дорослість);

-              місце, роль і проблеми виховання та самовиховання у процесі соціалізації особистості;

-              специфіку учбової діяльності на різних вікових етапах;

-              особливості педагогічної діяльності в різних освітніх системах;

-              наукові засади співробітництва і спілкування педагога та учнів як суб'єктів освітнього процесу;

-              особливості організації та протікання навчально-виховного процесу у закладах освіти тощо.

 

Бакалаври в результаті опрацювання курсу повинні вміти:

 

-      активно компетентно впливати на психічний розвиток і формування особистості дитини;

-      розуміти внутрішній світ особистості;

-      самостійно вивчати потенційні можливості кожної дитини;

-      вибирати найбільш ефективні шляхи організації та проведення навчально-виховної роботи в освітніх закладах;

-        максимально використовувати навички та уміння самостійної роботи з психологічною літературою, навички дослідницької роботи та практично застосувати набуті знання.

Мета навчання

 

Після успішного закінчення курсу студенти будуть здатні:

 

розуміти природу внутрішнього світу особистості;

самостійно вивчати потенційні можливості кожної дитини;

проводити психологічні дослідження з використанням різних методів і методик на кожному віковому етапі;

інтерпретувати й узагальнювати емпіричні дані, робити висновки по результатам дослідження;

максимально використовувати навички та уміння самостійної роботи з психологічною літературою, навички дослідницької роботи та практично застосовувати набуті знання;

виявляти особливості психічного розвитку особистості на кожному віковому етапі;

складати психологічну характеристику особистості;

творчо і ефективно виявляти та вирішувати проблеми і труднощі, пов’язані з розвитком, формуванням і становленням особистості;

компетентно впливати на психічний розвиток і формування особистості  дитини;

використовувати комп’ютерні технології для отримання наукової інформації та проведення досліджень.

 

            Форми і методи навчання

Курс буде викладений у формі лекцій (32 год.), лабораторних (28 год.) практичних занять (30 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (180 год.). Викладач використовуватиме проблемні та інтерактивні методи навчання, консультації.


Метою освоєння дисципліни студентами є формування чіткого наукового розуміння природи і сутності психіки як специфічної форми відображення і переживання оточуючого світу та ознайомлення студентів з професійною психологією, формування загального уявлення про психологію як науку та практичну діяльність. Це передбачає засвоєння таких фахових компетентностей (здатностей):

-здатність до активного навчання, самоосвіти, саморозвитку, освоєння професійних якостей психолога, здатність до соціальної взаємодії та співпраці;

-здатність до абстрактного мислення, аналізу та оцінки сучасних наукових досягнень;

-здатність визначати основні етапи розвитку психології як науки;

-здатність розуміти психологічну природу закономірностей протікання та розвитку окремих психічних процесів, станів, індивідуально-типологічних властивостей, психологічних особливостей існування та становлення особистості;

-здатність аналізувати психологічні механізми спілкування та основні явища групової взаємодії;

-здатність орієнтуватися у сфері застосування окремих методів та методик дослідження, здатність до оволодіння окремими вміннями в галузі планування, проведення психологічного дослідження, інтерпретації даних та їх узагальнення;

-здатність оперувати науковими поняттями, працювати з науковою, науково-методичною та періодичною літературою з конкретних проблем психології; здатність критичного аналізу психологічної інформації в Інтернет-середовищі;

-здатність до формування цінністно-смислового відношення до психологічного знання та розвиток рефлексивно-мисленевої культури як форми організації свідомості майбутнього професісійно компетентного психолога.


Курс розроблений для студентів з метою їх ознайомлення з сучасними науковими та практичними розробками психології конфлікту, формування вмінь і навичок діагностики конфліктів, технік і прийомів запобігання, і вирішення конфліктних ситуацій. Основна увага буде приділятися висвітленню основних, найактуальніших теоретичних і практичних питань сучасної конфліктології, розкриттю феноменології конфлікту, сутності конфліктної інтеракції, вивченню важливих питань щодо попередження, профілактики та вирішення конфліктів. Дисципліна сприяє  формуванню у студентів цілісного та всебічного уявлення, про предмет конфліктології, основні напрямки розвитку даної науки, сучасні технології, які використовуються в цілях діагностики, профілактики, прогнозування та вирішення конфліктів, удосконаленню знань, умінь та навичок психологічного аналізу особистості та міжособистісних стосунків у групах, набуттю практичних навичок конструктивного розв’язання конфліктних ситуацій і  міжособистісних протиріч.

        Студенти отримають знання про цілі, завдання, методологію і методи професійної діяльності спеціаліста психолога в галузі конфліктології; специфіку предмета конфліктології; історію розвитку основних ідей конфліктології, актуальні напрямки сучасних прикладних досліджень конфлікту; сутність конфлікту як соціально-психологічного явища; джерела, причини, функції і види конфлікту; динаміку розвитку конфліктної взаємодії, структуру конфліктної ситуації; методи діагностики, способи прогнозування, попередження та профілактики конфліктів; технології конструктивного вирішення конфліктів, психологічні основи переговорного процесу. Опанують  методи проведення соціально-психологічних досліджень у галузі конфліктології; навчаться використовувати їх результати для вирішення конкретних завдань конфліктології; навчаться використовувати сучасні технології попередження, конструктивного вирішення конфлік­тів, у тому числі технології переговорного процесу, контролювати психічний стан, особистісну напругу в конфліктних ситуаціях шляхом саморегуляції.

             Курс буде викладений у формі лекцій (16 год.), лабораторних (16 год.) практичних занять (18 год.), організації самостійної роботи студентів в бібліотеках та комп’ютерних мережах (100 год.).


Метою викладання дисципліни «Юридична та політична психологія» є розвиток у студентів компетенції чіткого знання про систему знань про поведінку, особистість і діяльність осіб в рамках функціонування системи «людина-право»; оволодіння сучасними концепціями, поняттями, методами та категоріями політичної психології, практичними навиками психологічного аналізу політичних феноменів і процесів, соціально-психологічного консультування та експертизи в області політичної психології, ефективної політичної діяльності, а також вміннями реалізації сучасних технологій політичної комунікації.